onsdag 24 augusti 2011

Skola och trött, men inte skoltrött

Jag är trött för att jag går i skolan men inte trött på skolan.
Har det ju asbra! Har ännu sålänge bara träffat störtsköna människor i Staden och på skolan.
Och till alla er som fortfarande inte har fattat så pluggar jag alltså Sjöfart i Göteborg :P
Första dagen hade vi mest rundtur, information och så fick vi massa lappar.
Idag har vi gjort lite mer, haft 'lära-känna-övningar', gått på museum och sådant, har faktiskt haft väldigt kul idag :)
Efter skolan så träffade jag Elin, vi åt och tjötade om allt och inget, detta var också kul ju!
Skämde ut mig på tåget då jag kom på mig själv med att prata med min telefon för att den inte funkade, hahah, wierdo nr.1! xd

Nu när jag går på skola i Gbg så har jag lärt mig massa bra grejer, typ som vart Järntorget ligger, att 'Bamba' är vad man kallar matsalen, att man måste stämpla när man hoppar på bussar/spårvagnar, och att 'knöö daaääeeej' menas att man ska akta sig.

Det ända minuset som finns är att nu när jag bor hos världens bästa Onkel så måste jag frånochmed nästa vecka gå upp vid fyra-halvfem tiden för att ta bussen klockan halv sex, DRYGT! Hoppas jag hittar någonstans i Göteborg att bo snart (eller ah, att Pappa hittar någonstans åt mig).

Jaja, det var väl allt, jag vet att det är trist när jag inte har några bilder men jag har inte några så TYVÄRR

PUSSHEJ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar