onsdag 17 augusti 2011

Något av det bästa är

Att sitta i badkaret och låta duschens vattenstrålar massera ryggen.
Att höra hur ljudet av vattendropparna förändras i takt med att badkaret fylls, och att det låter som man befinner sig mitt under den värsta regnperioden någonsinn.
Att dyka under ytan i badkaret och hålla andan så länge det går, bara för att lyssna på vattnets fantastiska ljud. (för det låter tusen gånger bättre när man är under vattnet)
Att skrubba hela kroppen med värsta borsten, så att det nästan svider.
Att raka benen så att de blir alldeles lena.
Att schamponera och göra inpackningar i håret.
Att när vattnet kallnar kunna fylla på med nytt varmt vatten.
Att känna hur håret lägger sig som en krona runt huvudet.
Att när jag kliver upp ur badkaret efter en timme eller två och upptäcker att hela kroppen är rosa-röd på grund av det varma vattnet.

Kanske kommer min kärlek till att bada (och att bada varmt) av min Mamma och mina Finska gener? Eller för att jag är av stjärntecknet Fiskarna? Ingen vet, men jag kommer ändå alltid älska vatten och att bada.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar