fredag 2 september 2011

SKÖNT

Åh jag mår så bra!
Vädret är helt fantastiskt, och större delen av dagen har jag tillbringat i en park vid älven, i solen helt underbart!
Förresten det hände en sån himla kul grej idag (eller om det var igår??) när jag skulle kissa på en offentlig toalett vid centralen, då går jag in och ska betala och så, men då kommer dt in en kvinna som ser stressad ut, när hon ser att man måste betala så säger hon högt och suckande "åååh nej, jag har inte plånboken med mig" sedan vänder hon sig mot mig och fortsätter "vet du om det finns en gratis toalett här i närheten??" Jag svarar som det var, nej tyvärr, men så kommer jag på "fast det är lugnt, jag kan betala för dig" och den här kvinnan blir jätteglad och vill att jag ska följa med henne till bilen (okej det lät inte så läskit dååå) för att hon skulle kunna ge mig dom fem kronorna, jag säger såklart nej, och då säger hon till mig att "det var minsann dagens goda gärning, tack så jättemycket det gjorde min dag!"
Och jag blir fånigt glad, det kändes såå bra att kunna hjälpa någon, helt utan någon anledning och att personen i fråga verkligen uppskattade det, det var bara ett toabesök för fem spänn men det kändes ändå så oerhört bra !

Jaja, nu ropar Jukka att maten är klar så jag ska gå och käka, men vi hörs imon, och då skaa jag faaktiskt komma ihåg att fota lite under dagen och lägga ut här sen!

PUSSPÅER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar