fredag 26 april 2013

Bambaaaa

Hola!
Sitter i bamba med marre och väntar på resten av klassen.
Har haft en helt okej dag. Trots att den började sugit.
Skyndade till bussen men i vanlig ordning så var den för full för att någon skulle kunna komma på.
Buss nummer två kommer, på den är det två personer som kunde få plats.
Tillslut så kommer buss nummer tre.
Den lyckas jag knö mig på, packad som en sillburk.
Förstår inte varför det inte sätts in fler 50bussar. Den är ALLTID packad och går bara varje kvart. Och det är alltid små bussar.
Jävla västtrafik suger.
Haha
Berättade detta för en kille i klassen, konversationen var ungefär såhär:
Han: men det kanske inte finns tillräckligt med bussar?
Jag: fast då behöver man ju tillverka fler.
Han: men det har ju inte staten råd med.

Och då var jag såå nära att berätta hela min ilska över hur dåligt det har blivit sen vi bytte regering, att vi inte har råd med det för att vi knappt betalar någon skatt och därför har vi inte råd med kollektiva saker, tex bussar. Men att det fattar ju inte folk eftersom att alla är så jävla snåla och tänker bara på sig själv. Men sen klagar dom ändå på dålig kollektivtrafik, dåliga skolor etc. MEN HUR TÄNKER NI ATT VI SKA KUNNA SATSA PÅ SÅNT OM NI VILL SNÅLA MED ALLA ERA PENGAR OCH HÅLLA I DOM LIKA HÅRT SOM KRÖSUS SORK?!

Men kände att det kanske var lite fel läge att dra mina politiska åsikter just där och då.
Tror att jag hade blivit ganska hatad isåfall.

Så därför är jag sjukt glad över min fina lilla blogg. Här kan jag gnälla, klaga, och släppa ut alla känslor jag känner för just nu.

Det var di hele, adjö

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar