tisdag 22 januari 2013

Första dagen på praktiken avklarad!

Sååå, nu är min första praktikdag slut.
Och allt har gått bra, har haft förvånansvärt lite att göra, men jag antar att det blir mer och mer ju längre tiden går och ju mer rutin jag får på det hela.
Idag mönstrade jag på klockan 08:00 och då fick jag börja dagen med att skriva på lite papper, dricka lite kaffe, äta lite bulle och tjöta med överstyrmannen (som förövrigt är sjukt snygg)

Sen hakade jag och två andra elever på båsen och så gick vi en DOA-runda. Det innebär i princip att man får en rundvisning och man går även igenom alla säkerhetsanordningar, samlingsstationer, material mm.

Efter det käkade vi lite lunch, chillar lite, tjötade lite och hade det gött.

När vi sedan kom till kaj i Grenå så fick jag vara med att förtöja båten, jag fick vinka lite (last-)bilar och sedan sjösätta båten igen.
Allt ska gå väldigt snabbt hela tiden och jag kände mig mest i vägen, men alla sa att jag skötte mig bra och att det känns så för alla i början.

Sedan efter det, vid tretiden, så blev jag ledig och fick göra vad jag ville. Så jag kilade omkring på båten och försökte lära mig att hitta lite bättre. Käkade lite middag och drack lite kaffe (ja, vi äter HELA tiden, kommer bli ett fetto).

Sedan vid sextiden så förtöjde vi i Varberg och då kunde jag vara med och hjälpa till lite mer. Gött som fan.
Typ all besättning som jag hade träffat och lärt mig namnen på mönstrade dock av och byttes ut mot nytt manskap, så nu har jag cirka tio nya namn att lära mig, haha lol

Anywayyys, nu ligger jag till kojs och måste försöka sova lite. Ska purra klockan halv sju-sju imorgon för att sedan lägga av vid kvart i nio.

För övrigt så ska jag jobba 08-14:30 och sedan 18-20 alla dagar denna veckan. Så jag har tokmycket fritid som jag inte riktigt vet vad jag ska göra av.
Men det löser sig, har ett relativt najs gym här och ett solarium. Dessutom tänkte jag hänka på brandorsaken imorgon och fördriva lite extra tid på bryggan.

Jaa, detta blev ett megalångt inlägg och utan bilder, men jag måste skriva av mig juuuu

Sov gott små gullefjun!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar