lördag 8 juni 2013

Stress

Så var ännu en jobbdag över och om sex timmar börjar jag jobba igen. 
Är sjukt stressad igen och det märks direkt, har haft världens magont större delen av dagen, men jag har käkat min medicin så det har gått bra ändå. 
Förutom att jag får ont i magen så märks det även på andra sätt. Jag blir virrig, folk kan säga något till mig och trots att jag lyssnar så dröjer det max tio minuter och sen har jag glömt det. 
Min mamma fattar inte att jag är sån på grund av stress utan hon skäller på mig och tycker att jag bara tramsar och egentligen så kommer jag ihåg, annars tycker hon att det är mitt fel för att jag inte lyssnar ordentligt. 
Och jag blamear mig själv ganska mycket för det. Jag har inte förklarat för mamma att det är så min kropp reagerar på stress. 
Vill inte visa mig svag. 
Jag måste klara mig själv. 
Kan inte låta någon annan se mig svag. 
Kan inte misslyckas. 

I övrigt så har det varit en okej dag. 
Tråkig jobbdag. 
Men hände en rolig grej. 
Jag skulle bära in en stor (alltså ENORM) och tung back med pizzasallad in i kylrummet, men det läcker vatten där så golvet var helt vattnigt. 
När jag kliver in ikylen så TOTALHALKAR jag. 
Alltså verkligen bananskalshalkning. 
Benen flög långt upp i luften och det känns som att jag faller i en evighet mot marken. Det enda jag tänker på är att jag måste rädda salladen. Och det gör jag. Jag faller ner mot marken - rumpan först, sen själva kroppen och sist dunsar jag huvudet i golvet. Backen med pizzasallad hamnar -på rätt håll- på min mage och är tung som fan. Kan knappt lyfta bort den. Så jag ligger kvar där på det blöta, kalla golvet som en skalbagge som har hamnat på fel håll. Och har ont precis över allt.  
Men fan vad kul det måste sett ut, haha!
Nu när jag kollade mig i spegeln upptäckte jag ett enormt blåmärke på rumpan och en gigantisk bula har uppstått på baksidan av mitt huvud. 
Men jag klarar mig. 

Efter jobbet cyklade jag hem till Cassie, där hängde gänget och drack vin och grillade. Det var ganska trevligt, men stannade bara en liten stund, ska ju som sagt jobba tidigt imon. 

Nu ska jag försöka stressa ner så att jag kan somna, vi lär ju höras imorgon, ska ta så många bilder. Kan berätta om mina fina planer för morgondagen/kvällen imon efter jobbet. 

Puss

ÄLSKAR att cykla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar