torsdag 26 april 2012

22:31 Tar nationella proven ett steg längre,

och snackar om relationer (vi har tema relationer i nationella i år) här på bloggen också.

Jag tror att den kanske mest basic byggstenen i en relation är att kunna uttrycka sina åsikter och att kunna säga vad man vill.
Ingen relation, kärlek, vänskap what ever, fungerar bra om någon behöver tänka sig för innan man pratar.
I en relation ska man kunna säga det man känner för, och precis vad man tycker UTAN att oroa sig för att den andra personen ska bli sur.
Och jaha, hur menar jag egentligen nu då? Menar jag att man aldrig ska få bli sur och att man ska få säga PRECIS vad man vill ?
Svar: NEJ.
Men man ska inte behöva fundera på hur man ska uttrycka sig för att den andra personen inte ska bli sur.
Man ska kunna säga att man inte vill göra en viss grej och man ska definitivt få ha en annan åsikt.
Man ska NEVER EVER  behöva oroa sig för den andras reaktion.

(hittar inte bilden jag skulle klistra in här, ni får nöjja er med mina visdomsord)

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar