tisdag 17 april 2012

15:20 Burkpantning

Något av det mest pinsamma kan vara att panta flaskor/burkar.
"Nu är du ju jättefjantig" tänker säkert många, men tänk er in i situationen.
Följande faktorer gör det hela till en mardröm:

  • Först sitter jag på bussen med ett antal kassar fyllda med burkar och flaskor. Ser mest ut som en uteliggare, och låter som en också. Skrammel-skrammel och ljudet av någon burk som trycks ihop.
  • I vanliga fall får jag nästintill ALLTID sitta ensam på ett tvåsäte, men inte när jag har flera kassar med burkar. Då vill någon (oftast en tjockis) sitta bredvid mig. Lösningen för att hen ska få plats är att stapla kassarna på varandra och använda hela min energi till att fokusera på att inte råka välta ut någon.
  • Att gå genom hela Frölunda Torg med kassarna - skrammel-skrammel, kras.
  • När man väl är framme så är det alltid någon som ska vara där och se hur mycket läsk och onyttigheter jag dricker. I det läget har jag stor lust att följa med burkarna in i hålet, plattas ihop och gömma mig där.
  • Det känns sedan som att man är fattig och försöker skramla ihop några kronor så man har råd med bussbiljetten hem. Typ.
MEN det finns två STORA plus med att panta.
   Nr.1 Det sparar på miljön och kompenserar lite för andra icke-miljövänliga saker jag gör.
   Nr.2 Man får ihop en liten slant som man kan ha till ännu mer läsk! :D När jag var och pantade i söndags fick jag hela 218 kr. Kändes helt ok. :)


Over And Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar